martes, 17 de febrero de 2015

Som na Wahba



Som na Wahba i som de Mauritania. Tenc 17 anys i visc a Ciutadella amb la meva mare.
Vaig venir de Mauritania fa cinc anys. Allà vivia amb la meva mare, el meu pare i els meus germans. Allà tenc 6 germans de pare i mare, i 4 germans més de pare.
Quan vaig venir aquí em va agradar molt el menjar, però no em va agradar gaire com xerraven en menorquí perquè em semblava molt estrany. Quan sentia que xerraven en castellà em semblava que no era tan estrany.  


De petita vaig començar a fer diálisis a Mauritania perquè no em funcionaven els ronyons.  Jo pensava que hauria de fer diálisis tota la meva vida, però quan vaig venir a Espanya a l´any 2009 la meva vida va canviar.
A l´any 2010 em van operar d´un trasplantament de ronyó.  Aquell va ser el dia més feliç de la meva vida. En canvi, el dia més trist de la meva vida va ser el 2013 quan el ronyó que m´havíen trasplantat em va fallar, i vaig haver de tornar a fer diálisis.
Jo confio molt en l´hospital Vall Ebrón  perquè se que m´aconseguiran un altre ronyó, i mentres estic esperant visc la meva vida el més normal que puc, anant a l´institut els dimarts i els dijous (dilluns, dimecres i divendres vaig a diálisis tot el matí) i sortint amb les meves amigues.
                 La màquina és el meu ronyó.

ALFABET ARAB

Amb aquest rellotge podem saber quina hora és a tot el món

Video sobre el Hiyab